Chiptuning - odstranění filtru pevných částic
Když pak vidíme, jak před námi podřadí majitel staršího „nafťáku“ a nás zahalí oblak černého dýmu, není nám zrovna dvakrát příjemně. I proto se před lety objevily takzvané filtry pevných částic, které snižují množství vypouštěných sazí. Čím jsou menší, tím jsou nebezpečnější a vedou se diskuse o jejich vlivu na vznik nejrůznějších druhů rakoviny − moderní metly lidstva. K jejich snižování ve výfukových plynech pak slouží speciální filtry. Ty se však logicky zanášejí, což výrobci v zásadě řeší dvěma technologiemi.
Odstranění filtru pevných částic - obecně
Životnost filtru pevných částic je závislá na stylu jízdy (ten, kdo jezdí převážně ve městě a nevytáčí motor se častěji filtr zanáší a životnost tohoto filtru je zhruba 100 tis. km) Většinou už žádná regenerace filtru přes diagnostiku nepomůže a když ano, tak na pár měsíců. Po odstranění filtru pevných částic, samozřejmě také softwarové vypnutí v řídící jednotce získáte "bezproblémové auto", které Vás již nikdy nebude otravovat v tzv. nouzovém režimu, kdy auto nebude chtít jet za plynem.
Doba odstranění filtru
Mechanické odstranění filtru trvá zhruba 1 - 2 h, záleží na modelu auta, softwarové odstranění včetně diagnostiky po úpravě a testovací jízdě trvá zhruba 1 h. Cena softwarové úpravy začíná již na 4 tis. Kč (závisí na daném typu vozidla). Mechanické odstranění FAP je v rozmezí od 1 - 1.5 tis. Kč